Automatische vergoeding bij aankoop van producten met constructiefouten

Als een groot aantal consumenten een defect van een bepaald product rapporteert, dan willen wij dat er een wet komt zodat zo'n product zonder discussie terugbetaald wordt door de producent, eventueel rekening houdend met de tijd dat het product wel deugdelijk heeft gewerkt.
Zo hebben bijvoorbeeld via internetfora al heel wat gedupeerden zich beklaagd over de aankoop van de droogkast AEG Electrolux Lavatherm 59850, die van het ene op het andere moment na vier jaar ineens "dood" is... Na het inwinnen van informatie blijkt het te gaan om een constructiefout, maar AEG wil dit niet toegeven.
Ook in software zouden er opzettelijk bugs met vertraging worden geprogrammeerd om aan te zetten tot aankoop van updates.
Wij willen dat er alleen deugdelijke producten zonder constructiefouten op de markt komen.
Steun onze eis voor een wet om automatisch een billijke vergoeding te krijgen bij aankoop van een product als minstens 30 consumenten hetzelfde defect kunnen aantonen.

alle gedupeerden bij de aankoop van producten met constructiefouten

Dat producenten ongestoord producten kunnen blijven verkopen met constructiefouten en dat gedupeerde consumenten overgeleverd zijn aan de goodwill van de producent voor een eventuele tegemoetkoming.
Dat bijvoorbeeld de firma AEG geen enkele tegemoetkoming wenst te doen naar de kopers van de droogkast AEG Electrolux Lavatherm 59850, waarvan meermaals via internetfora wordt gerapporteerd dat deze na 4 jaar oud ineens "dood" blijft.

- Om wetgeving die voorziet in een automatische billijke vergoeding van gedupeerden bij de aankoop van een product als minstens 30 consumenten hetzelfde defect kunnen aantonen.
- Dat in afwachting van een dergelijke wetgeving, de firma AEG wordt aangespoord om zijn verantwoordelijkheid te nemen en ervoor zorgt dat al de kopers van een droogkast AEG Electrolux Lavatherm 59850 die na 4 jaar oud ineens "dood" bleef, ook billijk vergoed zullen worden.

onderteken de petitie Automatische vergoeding bij aankoop van producten met constructiefouten.

• 4 maanden geleden L. Jawalapersad DEN HAAG
  • ongeveer 1 jaar geleden P Ryssegem Waarschoot
  • ongeveer 1 jaar geleden J.Faas Amsterdam
  • ongeveer 1 jaar geleden A. Kappe Nijkerk, (NL)