25 ondertekeningen

Automatische vergoeding bij aankoop van producten met constructiefouten

Als een groot aantal consumenten een defect van een bepaald product rapporteert, dan willen wij dat er een wet komt zodat zo'n product zonder discussie terugbetaald wordt door de producent, eventueel rekening houdend met de tijd dat het product wel deugdelijk heeft gewerkt.
Zo hebben bijvoorbeeld via internetfora al heel wat gedupeerden zich beklaagd over de aankoop van de droogkast AEG Electrolux Lavatherm 59850, die van het ene op het andere moment na vier jaar ineens "dood" is... Na het inwinnen van informatie blijkt het te gaan om een constructiefout, maar AEG wil dit niet toegeven.
Ook in software zouden er opzettelijk bugs met vertraging worden geprogrammeerd om aan te zetten tot aankoop van updates.
Wij willen dat er alleen deugdelijke producten zonder constructiefouten op de markt komen.
Steun onze eis voor een wet om automatisch een billijke vergoeding te krijgen bij aankoop van een product als minstens 30 consumenten hetzelfde defect kunnen aantonen.

PETITIE

Wij

alle gedupeerden bij de aankoop van producten met constructiefouten

constateren

Dat producenten ongestoord producten kunnen blijven verkopen met constructiefouten en dat gedupeerde consumenten overgeleverd zijn aan de goodwill van de producent voor een eventuele tegemoetkoming.
Dat bijvoorbeeld de firma AEG geen enkele tegemoetkoming wenst te doen naar de kopers van de droogkast AEG Electrolux Lavatherm 59850, waarvan meermaals via internetfora wordt gerapporteerd dat deze na 4 jaar oud ineens "dood" blijft.

en verzoeken

- Om wetgeving die voorziet in een automatische billijke vergoeding van gedupeerden bij de aankoop van een product als minstens 30 consumenten hetzelfde defect kunnen aantonen.
- Dat in afwachting van een dergelijke wetgeving, de firma AEG wordt aangespoord om zijn verantwoordelijkheid te nemen en ervoor zorgt dat al de kopers van een droogkast AEG Electrolux Lavatherm 59850 die na 4 jaar oud ineens "dood" bleef, ook billijk vergoed zullen worden.



onderteken de petitie Automatische vergoeding bij aankoop van producten met constructiefouten.



We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij petitie.be. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Bezig met opslaan van uw ondertekening...

Ajax-loader

Bij drukte op petitie.be kan dit enige momenten duren. Nadat uw ondertekening is opgeslagen ontvangt u een e-mail ter bevestiging. Om uw ondertekening definitief te maken klikt u op de link in deze e-mail en bevestigt u uw ondertekening.
  • 7 maanden geleden P Ryssegem Waarschoot
  • 9 maanden geleden J.Faas Amsterdam
  • 10 maanden geleden A. Kappe Nijkerk, (NL)
  • 10 maanden geleden Ron Moelijker Haarlem
  • 12 maanden geleden anoniem
  • 12 maanden geleden Björn Picavet Zandhoef 20, 2460 Katsrelee
  • ongeveer 1 jaar geleden N. Creve Deurne
  • ongeveer 1 jaar geleden Steve Sel Mortsel Bezitter van een "dode" Electrolux
  • meer dan 1 jaar geleden Jo Cap Kruibeke
  • meer dan 1 jaar geleden Anton Wouters De Lier
  • meer dan 1 jaar geleden herman evers Alkmaar
  • meer dan 1 jaar geleden Frank Coudron Leefdaal
  • meer dan 1 jaar geleden Rommelaere Tine Zonnebeke
  • meer dan 1 jaar geleden Henk-Jan Banning Beuningen
  • meer dan 1 jaar geleden anoniem
  • meer dan 1 jaar geleden Barry van soest Kamerik NL AEG lavatherm droger na 3 jaar volledig defect
  • meer dan 1 jaar geleden anoniem
  • meer dan 1 jaar geleden Peter van den Berg Schildwolde
  • meer dan 1 jaar geleden B. van Karssen amersfoort Eigenaar van een defecte AEG LAVATHERM 59840 SENSIDRY
  • meer dan 1 jaar geleden anoniem
  • meer dan 1 jaar geleden Gerhard Kuper Amsterdam, NL
  • meer dan 1 jaar geleden Niels van Graas Castricum Voormalig eigenaar AEG LAVATHERM 59840 SENSIDRY
  • meer dan 1 jaar geleden Guido De Bruyker Gent
  • meer dan 1 jaar geleden Geert Van Hout Gent leraar
  • meer dan 1 jaar geleden Chantal VAN DESSEL Brasschaat Houder van een AEG