Behoud de kasseien in de Bloemendalestraat in Beernem

2015-10-16_12

Er wordt tegenwoordig veel gesproken over Vlaams erfgoed, zonder dat het beschermd wordt. Zoals de Bloemendalestraat waar na decennia prachtige kasseien te voorschijn kwamen bij wegenwerken. Maar tot verrassing van bewoners worden deze verwijderd.

Help ons het gemeentebestuur te overtuigen!

Inwoners, ex-inwoners van Beernem, sympathisanten en iedereen met een voorliefde voor kasseistenen.

Het gemeentebestuur van Beernem en de bevoegde schepenen doen geen moeite om cultureeel erfgoed en het unieke uitzicht van de hoofdstraat te behouden. Bovendien blijven ze doof voor het verzoek van inwoners die vragen om de kasseien te behouden. De verantwoordelijken verbergen zich achter procedures zonder in te zien dat hier uniek erfgoed vernietigd wordt. Een gemeentebestuur moet naar zijn burgers luisteren!

De kasseistenen in de Bloemendalestraat in Beernem moeten behouden worden en gerestaureerd worden om een uniek dorpsgezicht te bewaren voor toekomstige generaties.

onderteken de petitie Behoud de kasseien in de Bloemendalestraat in Beernem.

• ongeveer 1 maand geleden Devroye Tine Witteleertouwersstraat 54
  • meer dan 1 jaar geleden Maarten Schmidt Vorst