De 8 kleur

Bezwaarschrift GRUP 'Oosterweelverbinding-wijziging'

1.269 ondertekeningen

De regering Bourgeois I zal asap werk maken van de Oosterweelverbinding: er zal 85% van het 100 ha grote Sint-Annabos op A'pen Linkeroever gekapt worden. Antwerpen verliest hierdoor z'n linkerlong. Op de Rechteroever wordt er 40 ha van het natuurgebied Noordkasteel vernietigd. Dit is onaanvaardbaar!

De inwoners van alle Antwerpse districten, van Burcht en Zwijndrecht en andere gedupeerden.

De besliste Oosterweelverbinding heeft een heuse negatieve impact op het groen dat Antwerpen en z'n voorstad leefbaar maakt. Samengeteld verliezen we een ‘Groen-land’ van meer dan 255 voetbalvelden! Oa wordt het Sint-Anna bos gekapt en het Noordkasteel verliest 40 ha bomen. Dit groen heeft zowel een sociale (recreatie) als een ecologische functie (oa opname CO2), en is derhalve broodnodig voor Antwerpen. Deze 255 ha groen mogen niet verdwijnen!

Actie Antwerpen Leefbaar is: 1. TEGEN het kappen van 85% van het Sint-Annabos en het partieel aantasten van het aanpalende Natuurreservaat Blokkersdijk 2. TEGEN de 3de Scheldekruising (tunnel) ter hoogte van het Sint-Anna bos en het Noordkasteel; het aanleggen van deze kruising is verantwoordelijk voor de in punt 1 vermelde schade

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Vlaamse Gewest
14-08-2014