Breughelpark brandveilig maken

Breughelpark_-_grenfell_tower

In een brand van ongeziene omvang stierven 79 mensen in Grenfell Tower op 14 juni 2017. Wellicht was het gebouw niet brandveilig.
Wist je dat ook diverse paviljoenen in het Breughelpark niet brandveilig zijn?
Vind jij dat de paviljoenen van het Breughelpark brandveiliger moeten worden? Teken dan!

De inwoners van de paviljoenen van het Breughelpark te Zellik (Asse).

Het Breughelpark telt meer dan 1000 wooneenheden en herbergt een substantieel deel van de Assese bevolking (5 à 10%?). Er is per wooneenheid slechts één evacuatietrap. Dit is volgens de huidige normen te weinig. In sommige paviljoenen is geen brandalarmsysteem. Een brand met vele doden zoals Grenfell Tower kan gebeuren. De gebouwen zijn voor 1972 opgericht en vallen niet onder de huidige federale brandwetgeving. Pas deze wetgeving aan a.u.b!

Ook gebouwen van voor 1972 zouden - mits een overgangsperiode en mits eventuele subsidiepremies - binnen een afzienbare termijn wettelijk verplicht moeten worden om aan een aantal minimale brandveiligheidsnormen te voldoen. De federale brandwetgeving dient hiertoe aangepast te worden. Ondersteuning in de vorm van begeleiding, premies voor infrastructuuraanpassingen,... zou ook voorzien moeten worden.

onderteken de petitie Breughelpark brandveilig maken.

• 11 maanden geleden anoniem
  • 11 maanden geleden Stas Françoise 280 isidoor crokaertstraat zellik