De VEZA-Boog moet er komen

Met 8 kilometer spoor kunnen Vlissingen en Antwerpen direct met elkaar verbonden worden, zodat treinen met gevaarlijke stoffen niet meer zinloos door West-Brabant op en neer hoeven te rijden. De zogenaamde VEZA-Boog moet er komen!

De mensen die langs de route wonen/werken die deze treinen nu zinloos twee keer passeren.

Met het aanleggen van 8 kilometer spoor langs de A4 of het Schelde-Rijnkanaal kan er een directe verbinding komen tussen Vlissingen en Antwerpen. Treinen met gevaarlijke stoffen hoeven dan niet meer door dichtbevolkte gebieden te rijden om in Kijfhoek te rangeren en dezelfde route weer terug te rijden naar Antwerpen.
Het tragisch ongeluk in Wetteren (België, 04-05-2013) laat zien dat de bevolking nu onnodig grote risico's loopt.

Wij vragen de minister om er voor te zorgen dat deze verbinding er zo snel mogelijk komt !

onderteken de petitie De VEZA-Boog moet er komen.

• bijna 3 jaar geleden Marc Van der Sypt Lokeren
  • bijna 3 jaar geleden anoniem