nog geen ondertekeningen

Secundair 2de graad moet later starten met school

Slide81

"Onmenselijk" zo omschrijft neuroloog Russell Foster het vroege ochtenduur voor tieners. Volgens hem moeten leerlingen tussen 12 & 18j niet van 's ochtends vroeg op school zitten. Dat is tegen hun bioritme. Foster pleit ervoor dat ze pas in de late voormiddag of de vroege namiddag naar school moeten.

Leerlingen van het secundair,
vermoeide leerlingen,
ouders,
leerkrachten,
...

Dat de lessen in de secundaire scholen vanaf de 2de graad pas in de late voormiddag zouden moeten beginnen; zo zouden de leerlingen beter kunnen opletten, meer uitgerust zijn en betere punten kunnen scoren. Niet meer om 5 à 6u op staan om de bus, trein of tram te moeten halen, maar iets langer kunnen slapen en uitgerust, met meer aandachtigheid op de schoolbanken zitten.

dat onze minister van onderwijs werk maakt van deze liefst talrijk ondertekende oproep, zodat er beter gepresteerd kan worden in de scholen. Jongeren in de puberteit zouden niet als zombies op de schoolbanken moeten zitten, maar wel uitgerust.

onderteken de petitie Secundair 2de graad moet later starten met school.

Geen ondertekeningen gevonden