SOS Oude spoorwegbedding in Kontich is geen werfweg

2016

Neen tegen de aanleg van een werfweg in Kontich die dwars door parkgebied (oude spoorwegberm) loopt en een drukke, door schoolgaande jeugd gebruikte fietsweg zal kruisen.

Het openbaar onderzoek loopt van 20/12/16 tot en met 18/1/17, periode tijdens dewelke er bezwaar kan aangetekend worden. Meer info en de manier waarop je bezwaar kan aantekenen vind je op www.kontich.be: wonen en bouwen -> openbare onderzoeken -> uitvoeren van bosbeheerwerken. Neem even de tijd om dit 5 pag. tellende document eens uit te pluizen, uw conclusie te trekken en desgevallend ook bezwaar aan te tekenen.

Schoolgaande jeugd, fietsliefhebbers, natuurliefhebbers, bewoners Metsersaard en naburige straten,

Het gemeentebestuur van Kontich plant de aanleg van een werfweg die dwars door de oude spoorwegberm zal lopen. Naast het gegeven dat er al flink wat bomen zijn gesneuveld (en er voor de aanleg van de weg nog zullen volgen), zullen in de praktijk de schoolgaande jeugd en andere fietsers op een belangrijke verbindingsweg (het weggetje dat de Kruisschanslei verbindt met de Drabstraat) meer dan een jaar lang geconfronteerd worden met camions die plots hun pad kruisen.
Een onveilige situatie dus.

- de tijdens het openbaar onderzoek geformuleerde bezwaren ernstig te nemen en de voorgelegde plannen overeenkomstig aan te passen en opnieuw in openbaar onderzoek voor te leggen
- af te stappen van het huidige tracé en een alternatief uit te werken voor de geplande werfweg, zonder de vermelde veiligheidsrisico's voor de schoolgaande jeugd en andere fietsers.

onderteken de petitie SOS Oude spoorwegbedding in Kontich is geen werfweg.

• 5 maanden geleden anoniem
  • 6 maanden geleden Anja Rochtus Keizershoek 39 Kontich