Stop het laagfrequent geluid!

Laagfrequent geluid (< 125 Hz) is een sterk toenemend, maar nog steeds onderschat fenomeen. Over het hele land zijn ondertussen duizenden individuen de wanhoop nabij. Langdurige blootstelling aan laagfrequent geluid kan leiden tot ernstige gezondheidsklachten. Samen zeggen wij Neen tegen het gebrom!

Wij streven allen naar een leefbare maatschappij waarbij laagfrequent geluid wordt teruggedrongen.

Laagfrequent geluid (<125 Hz) is een sterk toenemend, maar onderschat fenomeen. Honderden mensen horen dag en nacht het constante gebrom van industriële installaties en landbouwactiviteiten. Een gebrom dat nooit ophoudt waardoor zij de wanhoop nabij zijn (slapeloosheid, depressie, hartfalen,...).

De geluidsnormen voldoen niet en worden door bedrijven vaak niet gerespecteerd. Officiële instanties reageren niet. Tijd om het gebrom te stoppen!

Ons verzoek: - de emissie van laagfrequent geluid, infrasoon geluid en trillingen in de maatschappij terugdringen aan de hand van strengere geluidsnormen- en controles; - erkenning, herkenning en bescherming van gedupeerden van laagfrequent geluid, infrasoon geluid en trillingen bevorderen; - onderzoek en kennis(deling) betreffende laagfrequent geluid, infrasoon geluid en trillingen

Vlaamse Gemeenschap
07-05-2018