1 ondertekening

Stop met het onderwijzen van "To have got" als een werkwoord

Have got is een voltooide tijd, (perfect tense) van, to get, dat verkrijgen betekent. I have got three sisters betekent dus, ik heb drie zusters verkregen. Na zo een bevestiging is de vraag redelijk, Where did you get them, in the supermarket? Het gebruik van, to have got, is slecht Engels.

Iedereen die goed Engels wil leren of goed Engels kent

Vragende en ontkennende zinnen met het werkwoord to have als hoofdwerkwoord, dat bezitten betekent, moeten met het hulpwerkwoord to do gemaakt worden, b.v., Do you have a car? I do not have a car. Met to have als hulpwerkwoord, kunnen die zinnen zonder to do gemaakt worden, b.v., Have you worked? I have not worked.

Met to have got, kan men dus zeggen, have you got a car? I have not got a car, i.p.v., Do you have a car? I do not have a car.

Op te houden, to have got, als werkwoord te onderwijzen.

Het resultaat is namelijk slecht Engels, dus in strijd met het doel van onderwijs. Het is bovendien doelloos, want het gebruik van het hulpwerkwoord, to do, voor het maken van vragende en ontkennende zinnen met andere hoofdwerkwoorden moet toch uitgelegd worden, b.v., Do you love me? I do not like spinnach.

onderteken de petitie Stop met het onderwijzen van "To have got" als een werkwoord.

• meer dan 3 jaar geleden anoniem