Turkije uit de NAVO

_erdoganweg080516060653-b1-

Als lid van de NAVO is België verplicht desnoods geld en vooral mensenlevens op te offeren voor de veiligheid van andere Lid-Staten. In de NAVO is dus geen plaats voor het Turkije van Recep Tayyip Erdoğan, die op 22 maart ( ! ) 2017 verklaarde: "Geen enkele Europeaan zal nog veilig over straat kunnen lopen".

Belgische kiesgerechtigde staatsburgers en bijgevolg burgers van de Europese Unie,

Dat Europa moet streven naar een regimeverandering in Turkije. Dat het opschorten van het Turkse lidmaatschap van de NAVO noodzakelijk is. Dat de huidige Turkse regering geen enkel respect heeft voor democratie, mensenrechten en rechtsstaat, de kernwaarden die de NAVO wil beschermen. Dat er na die opschorting, wellicht al met de dreiging daarvan, een einde komt aan het bewind van Recep Tayyip Erdoğan,

De Belgische federale Regering alles te doen om het Turkse lidmaatschap van de NAVO op te schorten zolang Turkije: 1° geleid wordt door Recep Tayyip Erdoğan, 2° geen democratie is in de zin van het EVRM, 3° zich niet verontschuldigt voor de in maart 2017 uitgesproken beledigende woorden van president Erdoğan, 4° zijn in het buitenland gevestigde burgers met een nieuwe nationaliteit niet toelaat aan hun Turkse nationaliteit te verzaken en 5° Europa chanteert door te dreigen met vluchtelingenstromen.

onderteken de petitie Turkije uit de NAVO.

• 3 maanden geleden willem westerlaken 'S-GRAVENHAGE
  • 4 maanden geleden anoniem
  • 4 maanden geleden Claude Brasseur Rochefort
  • 4 maanden geleden Mia Vossen Rochefort