Voor een seculiere staat, tegen erkenning en subsidiëring van kerken

De Belgische overheid maakt onderscheid tussen erkende en niet-erkende kerken, en subsidieert alleen de erkende. Dat is discriminatie en misbruik van belastinggeld, bedoeld om een politieke greep op de kerken te houden en coalities tussen kerk en politiek te smeden. Dit moet ophouden!

burgers die de scheiding tussen kerk en staat aan het hart gaat,

dat in België de scheiding tussen kerk en staat niet wordt gerespecteerd. De Belgische staat erkent bepaalde godsdiensten wel en andere niet, en subsidieert de erkende kerken en gelijkgestelde organisaties. Dit is een discriminatie van de gelovigen der niet-erkende kerken en de aanhangers van andere overtuigingen, alsmede een misbruik van belastinggeld (bedoeld om een politieke greep op de kerken te hebben en coalities tussen kerk en politiek te smeden waardoor beslissende invloeden op elkaar mogelijk worden gemaakt, wat indruist tegen de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens en de Grondwet).

parlement en regering om de banden tussen de staat en de kerken (en gelijkgestelde organisaties) te verbreken, geen onderscheid meer te maken tussen ‘erkende’ en ‘niet-erkende’ kerken (en gelijkgestelde organisaties) en ze niet langer te subsidiëren.

onderteken de petitie Voor een seculiere staat, tegen erkenning en subsidiëring van kerken.

• 4 maanden geleden anoniem
  • meer dan 2 jaar geleden anoniem
  • ongeveer 3 jaar geleden Wim De Meester Dilsen-Stokkem
  • ongeveer 3 jaar geleden Claude Boehringer Veurne
  • ongeveer 3 jaar geleden C. Markey Kortrijk
  • ongeveer 3 jaar geleden Maarten Van Camp Mol Technisch Onder Sectorchef Spoorwerken bij Infrabel, Lid N-VA.
  • ongeveer 3 jaar geleden Piet De Pauw Meerhem 11/B, 9700 Oudenaarde
  • ongeveer 3 jaar geleden edgard vonck bredene