De geknipte kat vzw

Wie helpt de zwerfkatten op het kerkhof van Eeklo?

De vrijwilligers van VZW De Geknipte Kat trotseren het barre klimaat om de gesteriliseerde zwerfkatten op het kerkhof van Eeklo een comfort aan schuilhuisjes en voeding te bieden. Schepen van Dierenwelzijn Bob D'Haeseleer besliste om alle schuilhuisjes te laten verwijderen en om het voederen van de zwerfkatten te verbieden.

bestuur, leden en sympathisanten van VZW De Geknipte Kat

Vrijwilligers van VZW De Geknipte Kat vangen zwerfkatten op het kerkhof van Eeklo, laten ze controleren bij een dierenarts, laten ze steriliseren en plaatsen ze dan terug op het kerkhof. Dit is echter niet naar de zin van het stadsbestuur. Na vele pogingen tot communicatie met Schepen van Dierenwelzijn van Eeklo Bob D'haeseleer kregen we nog steeds geen reactie, zelfs niet na ons artikel in de krant. De door de vrijwilligers geplaatste schuilhuisjes voor de zwerfkatten worden nog steeds in de container gegooid en er is nog steeds een verbod om ze te voederen. Wij vragen een minimum aan comfort; we kunnen de katten niet laten verhongeren! Als deze zwerfkatten geen voeding krijgen op het kerkhof, gaan ze beginnen rondzwerven met als resultaat dat de er vuilniszakken gaan opengescheurd worden en dit zorgt dan nog meer voor overlast voor de buurt.

Wij vragen een paar schuilhuisjes voor zwerfkatten op het kerkhof van Eeklo. Zeker met de vriestemperaturen van de laatste weken is dit gewenst. Wij vragen ook om een voederpas: katten die gesteriliseerd zijn hebben echt wel voeding nodig.

Eeklo
04-06-2018