Wijziging gepland tracé Fiets-O-Strade in Saffierstraat te Berchem

Het geplande tracé van de fiets-o-strade door Berchem loopt o.a. door de Saffierstraat. Daardoor verdwijnt een groene strook van 10000m2. De tuinen zijn een verrijking voor de biodiversiteit, vormen een buffer tegen fijn stof en geluid en hebben een belangrijke sociale functie. Er zijn andere trajecten mogelijk die vriendelijker zijn voor de leefomgeving. Graag uw steun voor ons verzoek om het geplande tracé opnieuw te bekijken.

verontruste buurtbewoners van Groenenhoek Berchem en ieder die het groene karakter in district en stad noodzakelijk acht

dat de provincie met haar plannen voor de fiets-o-strade (F11) door Berchem kiest voor het tracé dat de meeste schade aanbrengt aan mens en natuur. De geplande opgehoogde dijk van 9 m breed elimineert het schaarse groen in de wijk. Er wordt te weinig werk gemaakt van een inclusief plan dat de buurt verrijkt én de mobiliteit verbetert. Alternatieven zijn mogelijk! Bovendien eisen wij inspraak in de plannen over de impact op ondermeer de Saffierstraat en omliggende buurt.

om het geplande tracé door de Saffierstraat te herbekijken, zodat de groene strook behouden blijft.

Berchem
06-02-2017