Wegwet80

Beteugeling sluipverkeer en overdreven snelheid in de wijk Hemelrijk in Steendorp (Temse)

Sinds een aantal jaren heeft de wijk 'Hemelrijk' in Steendorp te kampen met enerzijds sluipverkeer, zijnde bestuurders die in de straten van de wijk rijden zonder dat ze in de wijk wonen noch relaties hebben met bewoners van de wijk, en anderzijds met overdreven snelheid, meestal door diezelfde bestuurders.

Bewoners van de wijk 'Hemelrijk' te Steendorp

Dat dagelijks en met hoge frequentie, en dit vooral tijdens de spitsuren (o.m. wanneer de kinderen van de wijk naar school gaan of van school komen), bestuurders de straten van de wijk 'Hemelrijk' gebruiken als sluipweg en alternatief voor de gerede weg, namelijk N419 en N485. Bovendien scheuren deze wijkvreemde bestuurders vaak door onze straten tegen overdreven snelheid. Dit vooral voor een kortere rijweg en om de verkeerslichten N419+N485 te vermijden.

De bewoners van de wijk 'Hemelrijk' te Steendorp verzoeken het gemeentebestuur van Temse om: 1. Zone 30km in te voeren voor de ganse wijk; 2. Volgende verkeersborden te plaatsen in alle straten die toegang geven tot het 'Hemelrijk': a. C3 Verboden Toegang, met onderbord type IV 'Uitgezonderd plaatselijk verkeer'; b. F4a voor Zone 30km; 3. Strategisch geplaatste camera's te gebruiken om wijkvreemde bestuurders op beeld vast te leggen (om ze daarna te kunnen beboeten). 4. Verkeersvertragende ingrepen uit te voeren in de wijk.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Temse
01-12-2015