Bewonersparkeren flyer

Bewonersparkeren Genk centrum voor iedereen

1. Gelijke rechten voor bewoners betaalzones als bewoners blauwe zones.

2. Invoeren van een tarief voor bewonersparkeren in de betaalzones lager dan het tarief voor vergunninghoudersparkeren.

inwoners van de betaalzones stadscentrum Genk

• Wist u dat bewoners van een blauwe zone recht hebben op een gratis bewonerskaart. • Wist u dat bewoners van een betalende parkeerzone geen recht hebben op een gratis bewonerskaart? Vind u dit ook onrechtvaardig? • Wist u dat bewoners van de betalende parkeerzones alternatief kunnen kiezen voor een vergunninghouders-kaart. Deze kaart kost 360 € per jaar. Vindt u dit ook een hoog bedrag voor een bewoner om geldig te parkeren?

Wij vragen het ter beschikking stellen van gratis bewonerskaarten aan de bewoners van betaalzones voor het parkeren in blauwe zones. Wij vragen een lager tarief voor het bewonersparkeren dan het tarief voor vergunninghoudersparkeren in de betaalzones. In de parkeerstudie die in 2011 uitgevoerd werd in opdracht van de stad Genk werd een vergelijkende studie gemaakt tussen 18 gemeenten. In meer dan de helft van de gemeenten is bewonersparkeren gratis. In de overige gemeenten is een bedrag van 100 €/jaar de norm. Dit bedrag is onze referentie.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Genk
26-04-2017