Breng de Zeevarenden thuis

Duizenden zeevarenden zitten vast en kunnen niet naar hun families. De wereld draait door de goederen die zij leveren, maar als "Key Workers" worden ze als lepralijders behandeld. Erger nog worden we in de steek gelaten door onze eigen regeringen.

Zeevarenden, familieleden, vrienden en reders

Ondanks onze cruciale en essentiële bijdrage aan de Belgische en Europese economieën worden wij in vele landen de mogelijkheid ontzegd om op een normale manier naar onze families terug te keren. Vele onder ons zijn overwerkt, oververmoeid en ten einde raad. Dit creëert een situatie waarin wij als bemanningen de veiligheid van het schip en de omgeving niet meer kunnen garanderen. Als burgers van België en Europa worden wij in de steek gelaten.

Zorg voor een internationaal kader dat de zeemannen erkent als "key workers". Steun alle Europese landgenoten om thuis te geraken met maximale druk op alle landen dit dat onmogelijk of zeer moeilijk maken!

Kamer van Volksvertegenwoordigers
11-09-2020