Rechtvaardigste belastinghervorming NU: langstlevende partner erft belastingvrij

Nu geldt voor een tweede woonst of roerende goederen (cash, auto, juwelen) boven de 50.000€ een progressieve belasting die tot 27% kan oplopen! In Frankrijk geldt al langer een volledige vrijstelling voor de langstlevende echtgenoten en wettelijk samenwonenden. Dat moet ook in Vlaanderen ook, NU.

die vinden dat na alle betaalde belastingen bij de dood van de partner weer te veel betaald moet worden

Dat geldt nu voor een tweede woonst of voor roerende goederen (cash, auto, juwelen) boven de €50.000 een progressieve belasting tot 27% kan oplopen! In Frankrijk geldt het al langer een volledige vrijstelling voor de langstlevende echtgenoten en wettelijk samenwonenden. In Vlaanderen moet dat ook, dat vindt iedereen meer dan rechtvaardig bij het overlijden van een geliefde partner. Iedereen betaalde al zoveel belastingen, ook op spaargeld.

Dat deze maatregel om belastingvrij te erven voor de langstlevende, die zelfs is opgenomen in de startnota voor de nieuwe Vlaamse regering, wordt uitgevoerd!

Vlaamse Gewest
04-12-2019
Dirk Haesevoets

Update

Hoewel de startnota van de huidige Vlaamse regering hoopgevend was in 2019, raakte de wetswijziging er niet door. Daarom moet er nu bij de vorming van volgende Vlaamse regering opnieuw werk van gemaakt worden.

12-03-2024