U, de petitionaris
Img 20160909 202222

Schransstraat te Beveren

Je hebt net gehoord hoe tof het is bij de scouts 45e FOS "De Schrans" in Beveren en je wil dit uiteraard ook eens ervaren. Je krijgt mee dat je gratis mag komen proberen elke zondag tussen 14h en 17h, maar waar? "die verbindingsweg tussen de tunnel in de Bosdamlaan en de Lesseliersdreef" jah?!

Wij willen voor de straat waarin ons scoutslokaal gelegen is een duidelijke en passende naam: de Schransstraat!

de leden en de leiding van scouts 45e FOS "De Schrans" te Beveren

Zoals iedereen hebben ook wij recht op een vindbaar adres voor onze gemengde scoutsgroep; ook voor iemand die nooit eerder bij ons kwam. Officieel mag het dan wel "Bosdamlaan" heten, niemand kan ons lokaal vinden. Niet zonder een klunzige omschrijving, niet met een GPS. In het oud Nederlands betekend een "schrans" een rustoord aan de rand van een bos. Omdat het zo toepasselijk is voor onze scouts, is de keuze voor "Schransstraat" dan ook logisch.

Wij vragen een duidelijke straatnaam voor de straat waarin ons lokaal gelegen is. Dit in de hoop dat onze scoutsgroep zonder veel moeite door iedereen kan worden gevonden.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Ontvanger:
Beveren