Muslimcry

Stop moslim mishandeling in China

In China worden moslims in gevangenissen en zelfs concentratiekampen gestoken waarbij er onder andere martelmethoden worden toegepast die gebruikt werden in de genocide. Dit is al een langere tijd aan de gang, maar door de internetcensuur in China is deze informatie minimaal verspreid.

Burgers die staan voor vrije geloofsbeleving, vrije meningsuiting en bezorgd zijn over onze naasten.

Moslims in China worden weerhouden van hun rechten als mens. Meer bepaald wordt hun vrije geloofsbeleving afgenomen, en erger nog deze wordt bestraft aan de hand van opsluitingen in concentratiekampen, martelingen en dergelijke meer. Het hebben van een moslimnaam, relatieven opzoeken in het buitenland kunnen al zorgen voor zulke straffen. Door de hoge graad van censuur in China is deze informatie nog niet genoeg verspreid.

Europa als sterk geheel zou moeten beraadslagen om een einde te maken aan deze gruwel. In de Tweede Wereldoorlog hebben we iets zeer gelijkaardigs meegemaakt waarbij er ook mensen met eenzelfde geloofsovertuiging gemarteld werden. Het is onmenselijk deze geschiedenis in herhaling te zien gaan. Dit is een nachtmerrie dat we niemand anders toewensen en enkel wij kunnen hier iets aan veranderen.

Europees Parlement
13-03-2019