Bosstraat n71 2018 2

Verlichting langs fietspad Bosstraat N71 te Hamont-Achel, NU!

De verlichting langs gewestweg N71 van Hamont richting Neerpelt moet blijven over het gehele traject. Dus ook ter plaatse van het korte stukje natuurgebied van Militaire Dijk tot Hoek, net zoals het nu ook verlicht is. Géén verlichting zorgt voor een onveilig gevoel voor fietsers! Gaat de verkeersveiligheid in Hamont-Achel jou ook aan? Laat dan je stem horen en teken deze online petitie waarin we aan Vlaams minister Ben Weyts met aandrang vragen om langs het volledige fietspad verlichting aan te brengen zoals die er nu ook is (of aangepast voor fauna en flora). Zo kan iedere fietser zich veilig voelen en verplaatsen, ook als het donker is. Een veilig en goed verlicht fietspad NU!

inwoners van Hamont-Achel en gebruikers van de N71, met een positieve, realistische en open blik

In Hamont-Achel wordt gewerkt aan de gewestweg N71, van Hamont naar Neerpelt. Er komt gescheiden riolering, een vernieuwd wegdek en aan beide zijden van de weg vrij liggende fietspaden. In het hele traject is tussen Militaire Dijk en Hoek een kort stuk natuurgebied waardoor het fietspad loopt. Hier wordt géén verlichting meer voorzien omwille van de nieuwe lichtvisie van minister Ben Weyts. Dit zorgt voor een gevaarlijke verkeerssituatie!

met aandrang aan Vlaams minister Ben Weyts om langs het volledige fietspad naast de gewestweg N71 verlichting aan te brengen zoals die er nu ook is (of aangepast voor fauna en flora). Zo kan iedere fietser zich veilig voelen en verplaatsen, ook als het donker is. Een veilig en goed verlicht fietspad NU!

Vlaamse Gewest
19-04-2018