U, de petitionaris

Volksraadpleging over de opzegging van het Vluchtelingenverdrag

Zolang het Verdrag van Genève van 28 juli 1951 en het Protocol van 31 januari 1967 betreffende de status van vluchtelingen van toepassing blijven, is België verplicht asielzoekers onbeperkt toegang te verlenen tot het Belgisch grondgebied. Dat brengt grote kosten mee voor de belastingbetaler.

Ondergetekenden, Belgische staatsburgers die belastingen betalen en de Natie vertegenwoordigen,

Het Verdrag van Genève van 28 juli 1951 en het Protocol van 31 januari 1967 betreffende de status van vluchtelingen hebben tot gevolg dat niet te overziene massa's vluchtelingen toegang krijgen tot het Belgisch grondgebied. De Belgische bevolking moet de kans krijgen in dit debat gehoord te worden. Zij moet de mogelijkheid krijgen om zich democratisch uit te spreken over de vraag of de Vluchtelingenverdragen al dan niet moeten opgezegd worden.

Dat de Kamer van volksvertegenwoordigers een wet zou aannemen waarbij een volksraadpleging wordt georganiseerd teneinde alle in België wonende Belgen met JA of NEEN te laten antwoorden op de volgende vraag:

"Moet de federale Regering het Verdrag van Genève van 28 juli 1951 en het Protocol van 31 januari 1967 betreffende de status van vluchtelingen opzeggen ?"

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Ontvanger:
Kamer van Volksvertegenwoordigers